Wednesday, August 1, 2012

Rantaelämää - Beach Life

Minä teen uutta taloa, mutta pikkuista välityötä vain. Semmoista viikossa pystyyn-projektia. Tämä on aivan superihanaa. Just eilen puhuttiin siitä uppoutumisen lumosta. No nyt on täälläkin upottavaa. Joku saisi vaan varustaa taloutta, kun ei millään malttaisi mitään kaupassakäyntiä ja semmoista.

I'm making a new house, but a small one. One that you can build in a week. I love this. I talked just yesterday with friends about the flow when you're really into something. I just wish someone would bring me groceries and such and I could just sink deeper and deeper into this.


Ehkä tämän kesän vähän edellisiä vilpsakammat säät ovat houkutelleet tämän jo vanhan ajatuksen esiin. Ajatella miten ihana olisi pieni maja rannalla, voisi laskeutua ovesta suoraan hiekalle ja juosta muutamalla askelella mereen. Voisi kerätä simpukankuoria ja grillata kalaa siinä pihalla. 

We've had a cool summer compared to the two before this one. Maybe that has surfaced this old idea. How wonderful it would be, a small shack on the beach. You could step down to the sand and run to the sea. You could pick shells and barbeque fish just outside. Bliss.


Moni on tehnyt ihan vastaavia ja taitaa jollain valmistajallakin olla pikkuinen rantamökki valikoimassaan, mutta minä teen nyt sillä mitä varastoista löytyy ja ilman varsinaista suunnitelmaan. Tai no, pari suttua kyllä piirsin ennen kuin aloin.

There are some fantastic beach cottages that people have made in miniature and I think there is a kit for a thing like this there, but I'm making mine with what I find here and without a strict plan. I scribbled a couple of drawings before I started though.


Pyykkipojat ovat toimineet puristimina vähän joka välissä. Lattialankkuina toimivat Bilteman sytykkeet ja tolppina harjanvarresta sahatut palat. Seinämateriaalin löysin Hämeenlinnan askartelukaupan poistokorista joskus aikoja sitten. Tuohon alle tulee tietysti sitä hiekkaa sitten myöhemmin. Siksi siinä ekassa vaihekuvassa on ne reunat.

I use pegs to keep stuff together. There's going to be sand under the house later on. That's why there's the frame in the first photo of the progress.


Pakko on joka välissä vähän mallailla ja leikkiä. Tuosta näkyy kaiketi aika hienoja auringonlaskuja... Kankaan kohdalle tulee iso ikkuna aukeavaan oviseinään ja toinen ikkuna on siinä tuolin vieressä.

I cannot resist playing a litte now and then. I guess the sunsets are nice from there... There's going to be a big window where the fabric hangs now on the opening wall and the other window is there by the chair, if you can imagine. 


Ai niin, vielä päivän vinkki:
Korunosajutuista, kuten tämmöisestä suorasta lusikasta tulee kivempi, kun sen taivuttaa oikean lusikan tapaan. Näin se istuu nuken käteenkin paremmin. (Mulla oli näitä Forssassa, niin siksi tämä.)

Almost forgot, the tip of the day:
The jewellery part spoons and such look much better if you bend them like a real spoon. You can fit it to your dolls hand much better like this too.


10 comments:

Anna said...

that looks like a wonderful plan! oh yes..to have a lttle house right at the sea...:)

Saila said...

Ihana rantamaja! Tuollaisen haluaisin ihan livekoossakin (no kukapa ei haluaisi!)

mm said...

Aivan mahtavan ihana rantamaja tulossa!

Marjatta said...

Onnittelut, että voit uppoutua ihanaan projektiin! Se on antoisinta tässä harrastuksessa. Varmasti kaikissa harrastuksissa :)

Unknown said...

Great idea. I like your plan and I'm going to follow the progress. I also know what you mean when you talk about forgetting everything else but the project. Great feeling. I can't afford such luxury now with two young children but I remember I used to do the same. Good luck with your beach house.

Kathi said...

Oh, I LOVE the idea of a little beach house! I can picture one in my mind right now... Love how there will be sand under your house. :D
I hope the tide won't wash it away!

dalesdreams said...

A beach house will be wonderful. :)

Kikka N said...

Mielenkiintoisen näköinen työmaa!
Minullakin on rantamökki ollut tekeillä jo varmaan vuoden verran. Se on yksi kirpparilöytö, mitä olen vähän rempannut, mutta se on nyt vaiheessa Ö! :D
Kikka

Margaret said...

How lovely a beach house would be, I will enjoy seeing your progress. Your doll sitting in the chair has beautiful features, so nicel made.

Anonymous said...

Voi suakin Hanna,siellä sä olet kaverien kanssa...